PPC reklama v zahraničí si žádá zásah specialistů

Daří se vám a plánujete expandovat do zahraničí? Gratulujeme! Pravděpodobně budete muset myslet i na různé formy zahraniční propagace. V roce 2022 se neobejdete zejména bez online marketingu v čele se SEO a PPC. Jenže principy v zahraničí mohou být trochu jiné než doma v Česku. Ne že by to jinak fungovalo. Vyhledávače používají pro hodnocení webů stejná kritéria nezávisle na zemi a také PPC reklamy se nastavují pořád stejně. Rozdíly přesto existují. PPC reklamy si mohou v různých zemích vyžadovat například různý budget, protože všude je cena za proklik jiná. Třeba i PPC reklama na Slovensku se může cenově lišit, už jen kvůli jiné měně.

Důležité je mít povědomí o dění v dané zemi

Co může v Česku vyznít jako pěkný vtípek, může být v zahraničí vnímáno negativně. Fráze, které u nás perfektně fungují, zůstanou v jiných zemích bez povšimnutí. Kultury se liší. Nechcete-li se dopustit nějakého faux pas, raději se svěřte do rukou odborníků. Vhodné je také tušit, co se v zemi děje, o jaké problémy se tam lidé zrovna zajímají. Pak můžete PPC reklamu cílit právě na konkrétní dění. A v neposlední řadě je tu jazykový problém. Umíte jazyk skutečně natolik dobře, abyste si troufli v něm vytvářet PPC reklamy? V PPC reklamě nemáte prostor se vyjadřovat zdlouhavě, musíte přijít s úderným a jasně vyznívajícím textem.

Řešení existují v podstatě dvě

Buď si najmete někoho přímo z dané země, nebo se obrátíte na specializovanou agenturu. Ve většině případů je snazší druhá varianta. Představte si, že vás zajímá PPC reklama ve Francii. Kde budete hledat nějakého Francouze, který ji pro vás zajistí? Troufnete si najmout někoho, koho jste nikdy neviděli? Myslíte si, že Francouz plně pochopí váš český produkt či službu a filozofii vaší firmy? Z těchto hledisek je rozhodně snazší obrátit se na české SEO a PPC konzultanty, již nabízí také propagaci v zahraničí. Ti už mají vše podchycené.

Publikováno: 28. 04. 2022

Kategorie: Byznys a finance

Autor: Milena Novotná