SEO i PPC se vyplatí cílit lokálně

V zahraničí je lokální cílení naprosto normální, u nás příliš rozšířené není. Čím dál více odborných agentur jej však zákazníkům doporučuje, a to jak co se týče optimalizace pro vyhledávače, tak PPC reklam. Ne vždy je lokální cílení vhodné, ale mnohým provozovnám dokáže významně ušetřit. Navrhnout PPC reklamu, na kterou budou uživatelé klikat, není úplně hračka. To ví jistě každý, kdo se o její vytvoření někdy pokusil. Platíte sice za proklik, takže reklama, již zákazníci přehlíží, vám až tolik neublíží, ale je úplně zbytečná.

Jsou podniky, které hledáte spíš lokálně

Lokální SEO a PPC má význam zejména pro restaurace, kadeřnictví, hotely, kosmetické salony, kina a mnoho dalších podniků, u kterých je umístění důležité. Když chce jít člověk na večeři, určitě nebude hledat restauraci na druhém konci republiky. A platí to i naopak! Takové restauraci z Plzně by bylo úplně zbytečné, kdyby ji nacházeli zákazníci z Olomouce. Daleko více se jí hodí PPC reklama Plzeň.

Samotné principy se vůbec neliší

Lokální cílení není ničím speciální. Principy PPC reklamy jsou pořád stejné. Liší se jen klíčové fráze. Místo „indická restaurace“ se cílí na výrazy jako „indická restaurace Plzeň“, „dobrá restaurace v Plzni“ apod. Prostě a jednoduše se v klíčových frázích nějak vyskytuje specifikace města či místa.

Konkurence se může snížit

Prozradili jsme si, že v Česku ještě není lokální cílení tak rozšířené. Z toho celkem jasně vyplývá, že většina firem cílí globálně, při lokální variantě se budete muset vypořádat s nižší konkurencí. A obzvlášť v menších městech bude konkurence nesrovnatelně nižší než při obecné variantě. Mezi agentury, které se snaží zpopularizovat lokální PPC i u nás, rozhodně patří PPC Profits. Ať už vás zajímá Plzeň PPC reklama, nebo toužíte cílit na jiné město, určitě se s nimi domluvíte. Pomohou vám získat zákazníky z oblasti, v níž působíte.

Publikováno: 21. 03. 2019

Kategorie: Byznys a finance

Autor: Milena Novotná