Byznys a finance

Co byste měli vědět o PPC kampaních v zahraničí?

Plánujete trochu rozšířit marketingové aktivity za hranice naší země? Rozhodně je to vzrušující krok a významná událost pro vaši společnost. Jenže rozšíření PPC do nových regionů obnáší mnohem více než jen kopírování kampaní a změnu geografického cílení.

S nastavováním mezinárodních kampaní byste neměli spěchat. Rozmyslete si rozpočet, strukturu účtu, lokalizaci, a hlavně jedinečné regionální zájmy. Třeba taková PPC reklama na Slovensku bude podobná jako v Česku, avšak jiné země mají svá specifika.

Nastavte si správný rozpočet

CPC a CPM se v jednotlivých zemích hodně liší. Nejhorší je, že nejlepší představu o jejich výších získáte až tehdy, jakmile skutečně spustíte kampaň a uvidíte reálné hodnoty. V tomto případě prostě nezbývá než zkoušet a pozorovat.

Ne všude vládne Google

V Česku to snad ani nemusíme připomínat, protože právě my jsme jednou z těch zemí, kde Google není jediným vyhledávačem. Seznam je stále široce používán. Stejně tak v Rusku má 44% podíl na trhu Yandex a v Číně drží 66 % Baidu. Chcete-li zjistit více pro jiné země, podívejte se na StatCounter.

Identifikujte jedinečné regionální zájmy

Pouhé zkopírování a vložení kampaně do jiného regionu obvykle není zrovna efektivní. Je důležité sledovat dění v dané zemi a udržovat si kontext. Společnost zabývající se kybernetickou bezpečností například může zaznamenat značný nárůst zájmu o služby poté, co konkrétní země zažije DDoS útoky. Firma prodávající lyžařské potřeby zase zaznamená nárůst prodeje, když se v regionech ochladí. Myslete na tyhle věci a berte je v úvahu.

Neváhejte se obrátit na specialisty

Nejlepší PPC kampaň dokáže nastavit člověk, který je znalý místních poměrů. PPC reklama ve Francii tedy nebude dokonalá, když ji stvoří Čech celý život žijící v Česku. Z tohoto důvodu se obzvlášť při mezinárodních PPC kampaních neváhejte obrátit na odborníky, již mají s daným trhem zkušenosti. Rozhodně na tom neproděláte.