Skutečný muž a jeho pánská kabelka
Podtrhují doplňky, zejména kabelky, genderové stereotypy, nebo je naopak zakrývají?
Móda by neměla být podceňována těmi, kteří jsou si jí vědomi a znají ji. Správný doplněk může změnit nejen to, jak se nositel cítí, ale také to, jak ho vnímají ostatní. V sociální psychologii se to projevilo nárůstem obliby červené rtěnky, vysokých podpatků a statusových tašek. Tyto předměty jsou k dispozici jak pro muže, tak pro ženy, protože móda poskytuje sebevědomí v mnoha různých podobách a velikostech s jediným cílem: zdůraznit pozitiva a odstranit negativa. Móda v podstatě poskytuje výraz a praktičnost prostřednictvím estetických dekorací.
Od svého zavedení je pojem "manbag" spojován s méně žádoucími aspekty světa módy. K jeho přijetí přispěli především ambasadoři ve světě, kde dominují muži, kteří jsou zakotveni v odvětvích, jež oslavují estetiku i tradičně mužské aktivity, jako je herectví, modeling, sport a outdoorové aktivity. Znamená mít "pánskou kabelku", že nejste mužný? Podívejme se na to blíže
Pánské kabelky
Po staletí se o kabelce zmiňují písemné prameny, ale teprve v roce 1500 byly nalezeny novodobé předměty, které zdůrazňovaly její užitné a dekorativní aspekty. kabelky používáme k uložení věcí, které považujeme za cenné, k doplnění našeho vzhledu, k vytvoření iluze bezpečí díky jejich organizační schopnosti a k odlišení se od ostatních. Ženy od doby, kdy si v 70. letech 20. století zajistily osvobození, přijímají módu jako výzbroj a způsob, jak ukázat svou identitu, protože je spojena se společenským i kulturním pokrokem a umožňuje svobodu projevu.
Sonja Kudeiová se v článku publikovaném časopisem The Atlantic zabývá problematikou používání slova "man" jako předpony u typicky ženských slov, jako je např. "man-bag". Podle Kudeiho přidání slova "muž" naznačuje, že původní slova jsou ve své podstatě ženského rodu a že je třeba předpony "muž", aby se stala jazykově neutrálními a v jistém smyslu je vykoupila. To posiluje stereotyp, že ženy jsou povrchní spotřebitelky, což může formovat prostředí, které vytváříme prostřednictvím našich estetických standardů a společenských norem. Kudei se nakonec ptá, kdo za tento problém může.
Skuteční muži a skutečné potřeby
Skuteční muži mají skutečné potřeby Stylový muž má některé další potřeby, včetně nalezení vzoru, který by mohl napodobovat, kultury, s níž se může ztotožnit, místa v této kultuře a ženy, která vás může podporovat, zatímco vy podporujete ji (to jsou jen některé návrhy).
Kyle Chayka, novinář z Guardianu, ve svém článku "Proč každý opravdový muž nosí kabelku: Proč se vykašlat na aktovku? Neříkejte tomu vražda a neopovažujte se to nazývat "gay kabelky, na které jsme čekali": "Jsem mladý muž, který žije ve městě, a plátěná kabelka s popruhy je pro můj každodenní život nezbytná. kabelka vyjadřuje můj postoj ke dni, stejně jako mi pomáhá přepravovat věci [] jsou způsobem, jak vyjádřit něco o sobě. Například: "Baví mě intelektuální literatura - nebo chci, aby to tak vypadalo!"
"Muži nyní investují do celé řady pánských tašek, včetně batohů, messengerů, brašen a kufrů." Článek Claire Carterové z britského deníku The Daily Telegraph tvrdí, že více než polovina mužů dnes nosí "pánskou kabelku". Kabelky již nejsou považovány za doplněk určený pouze ženám, což dokazuje průzkum, podle kterého se muži rozhodují nosit kabelky, které často obsahují předměty v hodnotě až 900 liber. Tento názor byl dále podpořen průzkumem, který provedla Anita Naik spotřebitelská redaktorka , který ukázal, že muži investují do různých pánských tašek, jako jsou batohy, kabelky, brašny a kufry.
Průzkum naznačuje, že muži začínají akceptovat používání pánských kabelek a chápou pohodlí mít vše na jednom místě, zejména s drahou technikou, kterou je třeba denně nosit s sebou 11 % dotázaných uvedlo, že mít kabelku je spíše módní záležitost, zatímco 7 % začalo nosit kabelku proto, že jejich partnerovi vadilo, že musí nosit další věci v již tak plné kabelce. Průzkum, kterého se zúčastnilo 2000 mužů, ukázal, že 10 % z nich nosí v kabelkách náhradní spodní prádlo.
Kabelka pro všechny případy
Kabelky jsou formou sebevyjádření pro muže i ženy. Pro společnost by bylo prospěšné, kdyby umožnila zkoumat tento druh symboliky bez instinktivního strachu ze společenských a kulturních norem, které v nás zakořenily odmítání nekonvenčních cest. Bohužel vždy budou existovat otázky a teorie, které jsou nevyhnutelné a hluboce zakořeněné v našich myslích, když se objeví trh jako Manbags.
Představují pánské kabelky podvědomou závist vůči ženským genitáliím nebo symbol mateřské postavy? Je důležitá velikost? Projevuje se jazyk, styl, přesvědčení a zvyky nositele, když muž v 21. století utratí více než 2 000 dolarů za kabelku CHANEL, do které si uloží značkové brýle, notebook, kolínskou, notebook, peněženku a spodní prádlo Calvin Klein? Je to pro případ, že by potkal modelku Victoria's Secret, která mluví stejným jazykem?
Publikováno: 11. 02. 2023
Kategorie: Nezařazené