Byznys a finance

3 prověřené a nízkorozpočtové tipy, jak posunout menší byznys o kus dál

Za malou firmu se nemusíte stydět. Fakt, že hrajete „one man show“ nebo podnikáte se svým nejlepším kamarádem, neznamená, že ve svém oboru nemůžete dosáhnout na vyšší metu. Budete si však muset sáhnout až na dno a vydolovat ze sebe maximum. Aby se vám letos podnikalo o poznání lépe než v loňském roce, zamyslete se nad aplikací následujících „opatření“. Vybrali jsme pro vás několik jednoduchých a levných způsobů, díky kterým se váš byznys posune kupředu o mílový krok.

​1) Měřte výkonnost marketingu

Bez marketingu nejsou zákazníci, ale zamysleli jste se někdy nad tím, zda vám stávající způsob prodeje přináší očekávané výsledky? Nelijete zbytečně prostředky do komunikačních kanálů, které sice fungují jinde, ale pro váš obor nejsou ideální? Začněte jejich výkon měřit. Pro začátek alespoň s free nástroji jako Google Analytics.

​2) Vylepšete svou online prezentaci

Mít web je dobrý začátek. Co ovšem skutečně potřebujete, jsou stránky, které prodávají. Nemusíte se přitom pouštět do nákladné rekonstrukce celého systému – někdy stačí drobná vylepšení a výkon se zvýší o desítky až stovky procent. Zkontrolujte například umístění kontaktních informací (měly by být viditelné na všech místech webu) a zlepšete úroveň zákaznického servisu.

​3) Investujte do budování vztahů se zákazníky

Stálý zákazník přináší firmě mnohem větší zisk než nový, který službu či produkt využije jednorázově. Pořiďte si CRM a zapracujte na řízení vztahů. S vhodně zvolenou platformou odhadnete potřeby cílové skupiny a snadněji uspokojíte její potřeby.

Že jsou kvalitní CRM systémy příliš drahé a ty levné nestojí za nic? Takové tvrzení je přežitek z dob dávno minulých. Potvrzuje to například český Outlook CRM eWay-CRM, který je ve „free“ verzi zcela zdarma a jehož placený tarif nenabourá ani velmi omezený rozpočet menší firmy. Vyzkoušet jej můžete třeba hned!